Den mistænkelige lykke

24 10 2007


zero gravityOriginally uploaded by [auro]ra

Jeg læste i dag et interview med Kasper Bech Holten, der til dagligt er operachef på Det Kongelige Teater. Interviewet handlede om lykke og overskriften på artiklen var “Den mistænkelige lykke”. Artiklen fangede mit øje, da jeg interesserer mig for dette begreb. Mit første indlæg på min blog handlede netop om lykke og det at være lykkelig, hvilket jeg modtog en række kommentarer på. Kasper indfaldsvinkel til lykke er, at lykken kan ligge i et sekund, hvor man føler sig i balance, selv midt i kaos. Man er lykkelig, hvis man føler sig lykkelig.

Men kan det moderne mennesker stille sig tilfreds med denne definition af lykke? Jeg tvivler. På mig virker det mest af alt som om, at moderne mennesker jagter lykken her og nu og på godt og ondt, også i en sådan grad at lykken næsten udgør selve meningen med vores liv.

Er vi dømt til at leve i evig frustration?
 

Handlinger

Information

Skriv et svar

