Gør farven en forskel!

17 02 2008

ties 2 Originally uploaded by lisa kay photography

Lyseblåt er velegnet til at forhandlinger og diplomati. Mørkeblåt signalerer viden og seriøsitet. Gult står for optimisme og entusiasme. Orange tiltrækker opmærksomheden. Rød er lig med power. Der er slips vi taler om!

Skal millionordren forhandles i hus bør man derfor ”gå med” blåt. En mand med et rødt slips står for lederskab snarere end samarbejde. Måske er han en enspændertype. Sådan fortæller slipset i henhold til http://www.jp.dk sin egen historie, og det er der skrevet bøger og udgivet dvd” er om, så alle kan være med. Ikke mindst ham, som har svært ved at beslutte sig for et velegnet slips før dagens forretningsfrokost. Eller bestyrelsesmøde. Eller før en fyringsrunde. Eller julefrokosten.

Så husk farverne, så er der en forhindring mindre.


Handlinger

Information

3 responses

18 02 2008
Leif

Sådan har jeg aldrig tænkt over det i forhold til slips – jeg har altid taget det slips på som jeg synes passede bedst til skjorte og jakkesættet.

Men nu er jeg jo også bare en dum jyde :o)

18 02 2008
Tina Thomsen

Hej Leif,

At et slips passer i farven er naturligvis alfa omega. Dog tror jeg ikke, at man helt skal negligere farvens betydning. Du må prøve den næste gang når millionordren skal forhandles i hus.

TT

18 02 2008
Leif Carlsen

Hej igen Tina,

Det vil jeg gøre – jeg har hermed skrevet dine farveanvisninger bag øret :o)

Ha’ en god aften :o)

/Leif

Skriv et svar

