København er verdens bedste by at leve i

9 06 2008

Tivoli, København Originally uploaded by Steve75

Kåringen af København som verdens bedste by at leve i bliver offentliggjort i Monocle og Financial Times. Monocle er begejstret for Københavns design og arkitektur. For byens grønne områder og de rene havnebassiner, som man kan svømme i. For de Michelin-stjernede restauranter og kaffebarer. Og for de mange smukke mennesker – som cykler, når de skal rundt, og recycler deres affald.

Manden bag Monocle er trendguruen Tyler Brûlé, der også startede magasinet Wallpaper. 

De 10 bedste byer

1. København

2. München

3. Tokyo

4. Zürich

5. Helsingfors

6. Wien

7. Stockholm

8. Vancouver

9. Melbourne

10. Paris

Kilde: Monocle

 


Handlinger

Information

3 responses

10 06 2008
Lars Jakobsen

Det glæder mig, at hovedstaden er kommet i top. Det smitter altid af os andre. Jeg har et motto der hedder:

Der er så skønt der ude på landet,
men jeg holder nu meste af byen
– det er også natur…

kh

Lars

10 06 2008
Tina Thomsen

Et motto, som jeg sagtens kan tilslutte mig.

11 06 2008
Leif Carlsen

København er i sandhed en dejlig by🙂

Skriv et svar

