Fedteri er “yt”

16 06 2008

apple (red) Originally uploaded by beta karel

Fedterøv, tænker man om den kollega, der altid smiler og nikker til chefen.

Ifølge Øyvind Kvalnes, der er norsk filosof og forfatter til bogen »Mot og mening, hvordan takle smisking på arbejdsplassen«, er det direkte skadeligt for arbejdespladsen, hvis fedteri er udbredt, ikke mindst fordi det er utåleligt at se på, at ens kollega altid snakker chefen efter munden. Det skriver DJØF.

Heldigvis er fedterøvene ilde set blandt mange chefer, der hellere vil have ærlige svar og indput fra deres medarbejdere.

Alligevel mener Øyvind Kvalness, at mange af os på et eller andet tidspunkt i karrieren er havnet i rollen som chefens eftersnakker. Har du været ”der”?

 

Handlinger

Information

5 responses

16 06 2008
JanTM

Nej – det kan jeg godt sige med sikkerhed at jeg ikke har. Altså været i den situation hvor jeg bare snakkede chefen efter munden.

Men omvendt så HAR chefen jo altså også ofte ret… og så der jo heller ikke nogen grund til at at være “fætter modsat” og sige ham imod 😉

18 06 2008
Tina Thomsen

At være “fætter modsat” dur ikke. Dog værdsætter jeg, at medarbejderne siger deres mening. Ikke ensbetydende med, at vi altid er enige.

TT

18 06 2008
Leif Carlsen

Jeg kan klart sige nej til det spørgsmål og jeg kan selv mærke, at jeg bliver meget irriteret, hvis en medarbejder forsøger på at snakke mig efter munden.

Jeg kalder en spade for en spade og forventer, at medarbejderne gør det samme overfor mig. Som jeg ofte siger i firmaet, så er ingen blevet fyret for at sige deres mening 🙂

20 06 2008
Christian Dan Jensen

Regel nr. 1 Grin aldrig overdrevet af chefens vittigheder. Så hellere bevare den selvironiske, og tage et æble med til hende.

God week-end

Mvh.
Christian – http://www.mitsvendborg.dk

20 06 2008
Tina Thomsen

🙂

Skriv et svar

