Hvad skal der til?

13 07 2008

signature Originally uploaded by Speegot

Hvad skal der til?

Den 9. juli 2008 publicerede jeg et indlæg med link til en undersskriftsindsamling, hvor jeg opfordrer til, at vi sammen råber politikkerne op, og kæmper for strengere straffe for dyremishandling samt oprettelse af et dyreværnspoliti. Alt for mange kedelige historier har præget medierne på det sidste, og vi hører sikkert kun om en brøkdel af, hvad der dagligt finder sted i det danske land.  

65 personer har allerede skrevet under, men jeg håber selvfølgelig inderligt på, at mange mange flere melder sig på banen. Jo flere jo bedre.

Har du god råd til hvordan, der indsamles fleste mulige underskrifter er jeg meget lydhør. Du er naturligvis også velkommen til at selv at gå aktivt ind i kampen og hjælpe med at gøre en forskel. 

Handlinger

Information

12 responses

14 07 2008
Leif Carlsen

Hej Tina,

Jeg har lavet et indlæg på min blog og kan forhåbentlig få skaffet nogle flere underskrifter:

http://leifcarlsen.wordpress.com/2008/07/14/stop-dyremishandling/

/Leif

PS: Håber det er okay, at jeg har “planket” billedet fra dit indlæg 🙂

14 07 2008
Tina Thomsen

Hej Leif,

Tak for hjælpen. Du er mere end velkommen til at “planke” billeder/billedet.

TT

14 07 2008
Henrik Stidsen

Sorry to burst your bubble – underskriftsindsamlinger er ik særlig meget værd. Personlige tilkendegivelser (breve f.eks.) til politikerne virker meget meget bedre – siger de selv!

14 07 2008
Tina Thomsen

Hej Henrik,

Din kommentar får mig ikke til at stikke hovedet i busken. Jeg kan garantere dig for, at det ikke er et spørgsmål om enten/eller nærmere både/og. Jeg har troen på, at der kan indsamles mange underskrifter, og når tilstrækkelig med underskrifter er indsamlet, så skal politikkerne naturligvis informeres via brev – vel og mærke med henvisning til underskrifterne!!! Jeg lover handling bag mine ord.

Så er du for mit forslag, så skriv endelig under.

15 07 2008
maltesen

Prøv evt. at kontakte Dyreværnet i Rødovre og direktøren, Børge Klit Johansen. Måske kunne de smide et link på deres hjemmeside…

15 07 2008
Tina Thomsen

Hej Maltesen,

Go´ ide. Den forfølger jeg i morgen.

20 07 2008
Lars Jakobsen

Hej Tina
Der er ikke noget galt i din holdning og din vision. Jeg tror bare der er gået inflation i underskrifteindsamlinger om emnet. I går var jeg inde at se på facebook – Jeg talte dem ikke, men der var godt nok mange som din.. Jeg har også se flere af dem andre steder…

🙂
Lars

20 07 2008
Tina Thomsen

Hej Lars,

Det kan godt være, at du har ret. I stedet for, at tale om inflation er jeg dog meget mere til, at man tager stilling! Hvad mener du foreksempel, og i givet fald hvad er så årsagen til at du skriver under eller underlader at gøre det!

TT

21 07 2008
Lars Jakobsen

Hej igen Tina

Jeg har det med underskrift indsamlinger, at de i rigtig mange tilfælde bygger på følelser her og nu – og ikke gennemtænke konsekvenser i de krav der bliver stillet. Mange politiker køber dem desværre da de selv er populistiske..

Det er grunden til jeg sjældent skriver under. At jeg skriver din holdningen og vision ikke fejler noget er en konstatering udfra læser af din blog, at jeg anser dig som et fornuft og seriøst menneske og du ikke bare oprette en underskriftindsamling for dennes skyld..

Skulle jeg skrive under så vil jeg gøre det her. jeg mener ikke højre straffe løser problemet, det er grunder til jeg ikke skriver under..

En god dag til dig

Lars

21 07 2008
Tina Thomsen

Hej Lars,

Tak. Jeg kan også betro dig, at mit tiltag er seriøst. Om du er tilhænger af strengere straffe eller ej er naturligvis en smagssag. Jeg kunne dog godt tænke at høre hvad du finder som et alternativ!

Jeg ved, at man i lang tid inden for landbruget har prøvet med øget information, desværre har det vist sig at ikke at virke. Kedeligt men sandt, der sendes stadig rigtig mange svin med liggesår afsted til slagterierne samtidig med, at nogle landbrug, og hermed “dyr”, blot bliver overladt til sig fordi nogle landmænd kaster håndklædet i ringet.

22 07 2008
Lars Jakobsen

Hej Tina
Jeg har nok ikke den gyldne løsning, men jeg kunne forstille mig at hvis man skal handle eller give dyr væk af en hvis størelse skal man have autorisatiotion eller henvende sig til en person som har en autotisation..

Personerne med autorisation kan så råde og vejlede omkring dyret og følge det..

Personer med autorisation kan komme fra dyreværnsforeninger, kendelklubber,hundeførerforeninger mv…

Det behøver ikke været et stort statsapperat, det kan være dyrlægerne der udsteder autorisationer til de enkelte foreninger/personer..

Det var mine tanke om hvad man måske kunne gøre..

Lars

22 07 2008
Tina Thomsen

Hej Lars,

Tanken er sikker meget god. Jeg tror blot det vil ende i administrativ bøvl, og ikke komme dyrene til gode. Skal man forresten ikke været autoriseret til at drive landbrug idag? Se hvordan det går her !

Skriv et svar

