Det vil din chef helst ikke tale med dig om

12 08 2008

beware of the boss Originally uploaded by archloxx

En undersøgelse, som det svenske tidsskrift Chef har gennemført blandt 541 erhvervsledere viser, hvilke samtaler de tvinges til at gennemføre – men har det dårligt med.   

Chefer frygter disse samtaler: 

 

  • Dårlig lugt/hygiejne – 61 pct.
  • Alkoholproblem – 32 pct.
  • Andre missbrugsproblemer – 30 pct.
  • Tøjvalg – 18 pct.
  • Valg af frisure – 18 pct.
  • Medarbejdere som har mobbet andre – 16 pct.
  • Uheldig optræden ved personalefest – 9 pct.
  • Forkert kundebehandling – 8 pct.
  • Medarbejdere som har været udsat for mobning – 6 pct

     

    Handlinger

    Information

    8 responses

    12 08 2008
    Leif Carlsen

    Pudsigt at alkoholproblem kommer ind som en nummer 2 foran dårlig lugt/hygiejne. Jeg ville umiddelbart mene, at det er langt sværere at snakke med en medarbejder om et alkoholproblem end dårlig personlig hygiejne.

    13 08 2008
    Tina Thomsen

    Personligt er jeg ikke overrasket. Om det ene er mere svært end andet er så spørgsmålet.

    16 08 2008
    Anna

    Begge dele er vel svært.

    Tina, hvad er din personlige top 3 så?

    (valg af frisure?? hmm.. nok en anden branche end min, at dét er aktuelt)

    17 08 2008
    Tina Thomsen

    Hej Anna,

    Jeg er enig i begge dele er svært. Gælder for stå vidt alle punkterne. Jeg har det som udgangspunkt sådan, at der ikke er samtaler, som jeg decideret frygter. Tror dog på, at mange af disse samtaler kan undgås, hvis man har en tæt dialog med sine medarbejdere således tingene er taget hånd om før der bliver tale om et decideret problem.

    TT

    20 08 2008
    mohammedjawad

    Jeg havde en fysiklærer der havde en dårlig ånde/lugt….det var virkelig katastrofalt når han underviste alle elever sad på anden og tredje række i klassen og første række var aldrig fyldt op…

    hvis man lavede lektierne sad han personligt ved siden af eleven for at rette hans opgaver og fortælle fejlen…..

    han var flink, men havde en lugt der ikke kunne holdes ud!
    ja, hans tøj var mode i 1960 og hans frisure er stadig rester fra hippietiden…en noget underlig lærer på vesterborgerdyd gymnasium…Heldigvis blev jeg ikke student derfra, for ellers så havde jeg dumpet i faget…

    21 08 2008
    Lene

    syntes da ikke du som chef har haft svært ved at påpege disse problemer 🙂

    21 08 2008
    Tina Thomsen

    Hej Lene,

    Det er jeg glad for du siger. Dog er det bestemt ikke ensbetydende med, at det har været nemt.

    21 08 2008
    Tina Thomsen

    Hej mohammedjawad,

    Sjovt, jeg tror vil alle kan nævne sådan en lære. Min underviste i stastik.

    Skriv et svar

