De store spejdere kommenterede synkronsvømning

23 08 2008

Måske var du en af de heldige der her i formiddags fulgte “live” transmisionen af synkronsvømning fra Beijing. Højst usædvanligt havde DR valgt at dække finalen ved at lade radioværterne Anders Breinholt og Anders Lund Madsen, også kendt som De Sorte Spejdere, kommentere begivenhederne. Og det var mere end bare sjovt at lytte til🙂

Som altid er der forskellig opfattelse af humor, hvorfor nogle af de kommentarer De Sorte Spejdere kom med udløste telefonstorm til DR (Det amerikanske hold udfører på billedet det, der ifølge De Sorte Spejdere, er en “lesbisk mølle”)

I modsætning til de mange seere, der har ringet til Danmarks Radio i løbet af dagen, så synes lederen af synkronsektionen under Dansk Svømmeunion, Sidsel Jørgensen, ifølge Jyllandsposten, at den alternative dækning var helt ok.


Handlinger

Information

12 responses

23 08 2008
Lars Jakobsen

Hej Tina
Jeg var en af de heldige der så sykronsvømning og hvilken underholdning🙂
Jeg kunne godt lide da det spanske hold kom ind og det lød “det er dem der vil tager vores guldmedaljer”😉
🙂🙂
Lars

24 08 2008
Mr. Bojko

Helt enig. Det var det humoristiske højdepunkt under dette OL. Min ynglingskommentar var uden tvivl “Putins piger”.

24 08 2008
Tina Thomsen

Måske skulle DR gøre noget mere i dette?

24 08 2008
mohammedjawad

hehe, det vil i hvert fald blive sjovt hvis vi fik de to som kommentatorer i et landsholdskamp mellem Danmark og Sverige….

I starten troede jeg på alt det de sagde, (har ikke forstand på idræt), men da de nåede til “Putins Piger” osv. så tænkte jeg: Okai det er nok for sjovt til at være sandt

24 08 2008
Tina Thomsen

🙂

24 08 2008
Henning Thomsen

Det var til guld med de sorte spejdere som kommentatorer. Yndlingskommentaren var vel navnet på den japanske træner: Wasabi Kugler.

24 08 2008
Leif Carlsen

Jeg hørte godt i radioen, at der var en del humorforladte mennesker, der havde ringet ind til DR og klaget over De Sorte Spejdere.

Efter min mening, er det bare synd for dem, altså de humorforladte mennesker :o)

24 08 2008
Tina Thomsen

Glad for, at så mange deler min opfattelse af, at det var stjerne morsomt! Som Henning skriver, så var det til GULD🙂 🙂 🙂

25 08 2008
harning

Nu er jeg hverken særlig interesseret i eller tager sport spor seriøst – og har egentlig rimelig ringe forståelse for mennesker der gider lave telefonstorm om noget så ligegyldigt.
Men måske var det ikke ligegyldigt for dem? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad det er for en målgruppe der ser synkronsvømmning, men antager at det nok ikke er de samme som ser fx. ishockey og fodbold. Ligesom jeg antager at synkronsvømmer fansene sjældent får mulighed for at nyde netop deres sport i fjernsynet. Så uanset… en smule hensyn til og respekt for netop målgruppen til et program må vel siges at være et rimeligt forlangende?

25 08 2008
Tina Thomsen

Hej Harning,

I mine øjne handler det ikke om manglende respekt – jeg har stor respekt for alle idrætsudøvere.

Til info har Dansk Synkronsvømnings Forbund tidligere gjort brug af De Sorte Spejdere til at kommentere sporten ved et af deres mesterskaber, måske kunne det tænkes, at det er en alternativ måde at sætte fokus på sporten på? Som de selv sige, så er synkronsvømning nu på alles læber – hvem ville havde troet det?

TT

22 08 2012
Chelsea

Hi there, I do think your website could possibly be having browser compatibility issues.
When I look at your website in Safari, it looks fine but when
opening in IE, it’s got some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Other than that, excellent website!

30 05 2013
Http://taylormadebyjenmarie.blogspot.com/

Link exchange is nothing else however it is simply placing the
other person’s webpage link on your page at appropriate place and other person will also do same in favor of you.

Skriv et svar

