Internetafhængig har nu fået er navn – discomgoogolation

2 09 2008

Khayal : Stressed out Originally uploaded by KhayaL

Fænomenet hvor man lider af fysisk internetafhængighed, har fået eget navn. Det er defineres som “Discomgoogolation” – en følelse af hjælpeløshed og angst, når informationer ikke er umiddelbart tilgængelige.”

En undersøgelse foretaget af YouGov blandt 1.200 englænder viser, at når vi bliver afskåret fra muligheden for at komme på internettet, stiger hjerneaktiviteten og blodtrykket hvilket fører til at vi kan bliver frustrerede, forvirrede og stressede.

Tre ud af fire deltager i undersøgelsen indrømmer oven i købet, at de ikke kan leve uden internet. Desuden svarer næsten halvdelen overraskende, at internettet betyder mere for dem end religion.

Handlinger

Information

6 responses

4 09 2008
Leif Carlsen

Jeg må nok indrømme, at jeg i et eller andet omfang lider af “Discomgoogolation” 🙂

5 09 2008
Tina Thomsen

Se mig selv i samme båd.

7 09 2008
mohammedjawad

Hold da op, jeg lider af det sygdom utrolig meget…

Alene idag har jeg været online 2/3 af den tid jeg har været vågen!

8 09 2008
Tina Thomsen

Ser det som sådan ikke som en sygdom, men dog stadig et fænomen, at man kan lide af. Mon ikke vi alle lider af det i en eller anden udstrækning?

13 09 2008
JanTM

Jeg må også indrømme, at computeren stort set kører i alle mine vågne timer. Uden internet er verden pludselig så lille.

Det er nogle gange sjovt at tænke tilbage på teenage årene omkring slutningen af firserne og starten af 90’erne (for mig). Hvordan overlevede vi overhovedet dengang uden internet, emails og YouTube? Jow jow… der var da den gode gamle Commodore 64… men stadigvæk.

Det er faktisk helt vildt (og lidt skræmmende) så stor en indvirkning internettet har haft på de fleste menneskers liv.

14 09 2008
Tina Thomsen

Ja, det er vildt som verden er anderledes idag end tidligere.

Skriv et svar

