Voldsinspireret design vækker opsigt

20 09 2008

Vold, design og kulsort humor. Umiddelbart en underlig cocktail, men ikke desto mindre er der flere designere, der i de senere år har kombineret de tre ting i et grænseoverskridende formsprog, der er blevet ret populært.

En af de mest omtalte er den italienske designer Raffaele Iannellos Voodoo-knivblok, der kom til verden som prototype i 2002. Knivblokken, der er formet som en person, der er ved at falde bagover, mens knivene gennemborer ham, kom på markedet i 2005 og har efterhånden opnået klassikerstatus.

Holdningerne er mange, flot ser det ud!


Handlinger

Information

14 responses

20 09 2008
Leif Carlsen

Jeg har godt se denne “knivblok” tidligere og må indrømme, at jeg har aldrig set den som “et voldsinspireret design”, men derimod bare som en sjov ting🙂

20 09 2008
Tina Thomsen

Ja, det er utroligt hvordan folk lader sig provokere over de mærkeligste ting.

20 09 2008
Henrik Stidsen

Jeg syns da egentlig også bare den er sjov – men den er godt nok dyr:/

20 09 2008
Tina Thomsen

Jeg kunne ikke være mere enig. Design koster – man bestemmer jo heldigvis selv om man er med på vognen. “Manden” er med sikkerhed én jeg godt gad betale for.

20 09 2008
Lars Jakobsen

Det var en smart tingest🙂

21 09 2008
Tina Thomsen

Ja, den kan pryde et hvert køkken🙂

26 09 2008
Morten

Mit køkken får den ikke adgang til🙂 Jeg gider ikke, at min søn på 4 skal se den åndssvage tingest og undre sig over den. Det er alt nok, at jeg ved, at køkkenredskaber er potentielt dødelige våben (med skarpe knivsblade på langt over både 12 og 15 cm.) – og at mange drab i familierne er begået med dem. Det får børnene tids nok indsigt i. Indtil da skal de bare se dem som fredelige redskaber.

Tja, sådan tænker vi altså hjemme hos os …🙂

– – –

26 09 2008
Tina Thomsen

Fair point. Jeg ser den blot som et sjov design genstand🙂

27 09 2008
JanTM

Den er da super nice… hvis altså bare ikke den havde været rød. Fås den i andre farver?😉

28 09 2008
Tina Thomsen

Jep, den fås også i chrome

18 10 2008
Dennis Pedersen

og i sort!! men den røde er da klart sejest!

18 10 2008
Tina Thomsen

🙂

24 10 2008
mohammedjawad

COOl, sådan en skal min mor have….:) nu har hun jo også fødselsdag snart…

25 10 2008
Tina Thomsen

Go for it!

Skriv et svar

