Aviser dumper Foghs nytårstale!

2 01 2009

Obama Baracks speach in Berlin treated with wordle Originally uploaded by karstenkneese

Unbelievable – og så alligevel ikke. Ingen tvivl om, at vi kan være enige eller uenige i budskaber i en nytårstale – måske grundet ens politiske overbevisning eller af andre årsager.

Når det er sagt, og jeg tænker tilbage på tidligere nytårstaler, så undres jeg dog over, at aviserne ALDRIG har noget positivt at sige om Statsministerens nytårstale, hvad enten han er fra det ene eller det andet parti.

Trist, at de skrevne medier ikke er mere fokuseret på at anlægge en positiv vinkel i stedet for konstant at have fokus på fejlfinding.

 


Handlinger

Information

7 responses

2 01 2009
Lars Jakobsen

Hej Tina og et godt nytår til dig🙂

Når det drejer sig om Anders Fogh Rasmussen, så mener jeg han en haft medvind i medierne mere end nogen statsminister. At de dumper ham i sin tale må være et billed af han ikke kan gå på vandet mere, og han haft det for nemt mediemæssigt..

Lars

3 01 2009
Tina Thomsen

Min kommentar er ikke decideret målrettet mediernes hetz eller det modsatte mod Anders Fogh Rasmussen – jeg taler mere generelt. Husker det bestemt ikke som anderledes da Poul Nyrup Rasmussen sad ved roret. For mig handler det mere om, at medierne altid griber den negative indfaldsvinkel🙂

3 01 2009
Leif Carlsen

Jeg er helt enig med dig, Tina. Men det virker som om at aviserne ikke kan skrive om noget som helst positivt om noget for tiden. Alt drejer sig om kritik og om at tale alting ned. Det er en dødsyg negativ spiral, som snart må stoppe!

3 01 2009
Hans Henrik H. Heming

Kære alle 3

Så vidt enig med jer alle – men er det ikke sådan at medierne altid skal være kritiske? Altså simpelthen lærer at de skal have et kritisk blik – er det det ikke en præmis for journalistiken, noget journalister lære på journalisthøjskolen?

Når det så er sagt, så synes jeg det var en spændende tale – politisk er jeg ikke helt på linje med AFR, men han demonstrerede da at han er begyndt at hæve blikket og se de virkelige udfordringer i øjnene. Det synes jeg er positivt.

Godt Nytår til alle🙂

Bedste hilsner
Hans Henrik

11 01 2009
Leif

Denne kommentar har ikke noget at gøre med dit indlæg, men jeg vil bare sige tillykke med omtalen i iForm, som jeg læste forleden.

Det er dejlig læsning, Tina🙂

17 01 2009
Morten - - -

Wow! Man har gjort det godt, når man bliver omtalt i iForm … Bare det var mig, men så skal jeg nok oppe mig lidt. Skønt jeg laver armbøjninger og sådan jævnligt …

Jeg kan ikke erindre, at aviserne nogensinde har lovprist en statsministers nytårstale. Jeg vil næsten tro, at den lederskribent/klummeskriver, der vover at gøre det, vil blive betragtet som temmeligt enfoldig af sine kolleger. – Der er nok ikke nogen, der har lyst til at dumme sig på den måde😉

– – –

22 01 2009
Tina Thomsen

Hej Hans Henrik,

Også godt nytår til dig.

Naturligvis har du 100% ret i din kommentar om hvad der læres på Journalistiskhøjskolen – de kritiske øjne er et “must”. Trods min forståelse herfor, syntes jeg dog godt, at man til tider kan blive noget træt i masken af kritiske indfaldsvinkler. “Lyse” historier syntes ikke rigtig at nå overfladen i øjeblikket – guess thats life.

I min terminologi rummede talen, i modsætning til tidligere år, et stort fokus på forandring, ikke mindst qua de virkeligheder der dagligt udspiller sig. Spændende hvad året vil byde.

TT

Skriv et svar

