“Smalltalk” – en vigtig ingrediens

1 05 2011

I dag er en vigtig del af lederjobbet, at man via ”smalltalk” formår at skabe dialog og samspil med sine omgivelser og medarbejdere. Bestemt ikke alle ledere mestrer denne disciplin, hvilket givet vis også er årsagen til at Birgitte Sally har taget initiativ til at skrive bogen “Tag kontakt – guide til smalltalk”.

Bogen, der udkom hos www.gyldendalbusiness.dk den 2. marts 2011, giver en interessant indsigt i hvorfor smalltalk langt fra er spild af tid, og hvorledes smalltalk er med til, at man som leder kan skabe relationer. Smalltalk er med andre ord det, der lægger grundstenene for, om arbejdsdagen og organisationen hænger sammen. En påstand, at jeg er meget enig i – hvad er din holdning?

Reklamer

Handlinger

Information

2 responses

23 05 2011
Lars Skjoldby

Hej Tina
Jeg tror at det opfattes som spild af tid fordi man ikke kan måle på det.

Men jeg er fuldstændig enig med dig. Kunsten er vel at bruge tilpas meget tid på det, så det på den ene side er med til at gør en dag til en god dag og på den anden siden ikke ødelægger ens produktivitet.

Kan du anbefale bogen fra Birgitte Sally?

Mvh
Lars

28 05 2011
Tina Thomsen

Hej Lars,

Tak for din kommentar. At måle og veje er uden tvivl en egenskab, der betyder alverden. Tror dog fuldt og fast på, at vi bevæger os mod mere dialog og meningsskabelse end nogensinde før!

Hilsen

Tina

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




%d bloggers like this: