Koster dårlig ledelseskvalitet på bundlinjen?

23 07 2012

Med overskriften ”Dårlig ledelseskvalitet koster på bundlinjen” bringer Bolette Christensen i sin artikel fra Businesssøndag den 22. juli 2012 et tabubelagt emne på bordet. Hendes holdning er, at vi er blevet mere optaget af systemer, procedurer og tekniske løsninger end innovation og at lede mennesker, hvilket ikke bringer os nogle former for konkurrencemæssige fordele.

Med kommentarer som;

”Over årerne har jeg lagt øre til mange fortællinger om dårlige ledere, som har forpestet en hel organisation, afdeling eller enkeltpersoners liv på grund af manglende eller elendige evner til at mestre selv de meste basale ledelsessituationer som feedback, vanskelige samtaler, samarbejde og motivation af medarbejdere”.

”Dårlig ledelse dræber motivation og innovationskraft”

kridter Bolette Christensen banen op, og skriver så rigtigt, at det ikke nytter, at vi undlader at bringe dårlig ledelse på agendaen fordi han eller hun jo er fagligt dygtig og opgaverne bliver løst. Det er ikke rart, men vi bliver nød til det – nød til at tale om dårlig ledelse, og hvor vigtigt det er, at en leder kan sætte rammer og klart og tydeligt kommunikere forventninger til sine medarbejdere.

Essensen af Bolette Christensen´s indlæg er ikke til at tage fejl af – vil vi bundlinje, så vil vi også god ledelse? Hvad er din holdning.  Er god ledelse et ”must” for god bundlinje eller er der ingen sammenhæng?


Handlinger

Information

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s




%d bloggers like this: